Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Pazartesi, Mayıs 22, 2006

KUSKUSLU MERCİMEK SALATASI


Misafir menülerinde en sevdiğim çeşit salata. Geçtiğimiz cuma ve cumartesi iki ayrı misafir gurubuna da sofra dergisinde gördüğüm bu salatayı yaptım. Rengarenk ve çok hoş bir görüntüsü var. Lezzeti de, özellikle böyle bol malzemeli, karışık salataları sevenlerin çok beğeneceği türden.

Çok fazla tarife bağlı kalmadım, evde bu tarz bir salataya konabilecek ne varsa ekledim.

Malzemeler

1 su bardağı yeşil mercimek
1 su bardağı kuskus
2 su bardağı sıcak su
1 çay kaşığı tuz
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
dereotu
maydanoz
taze soğan
salatalık turşusu
közlenmiş kırmızı biber
limon suyu

Yapılışı

Mercimekleri ayıklayıp, yıkayıp tencereye koyuyoruz. Üzerini 4-5 parmak aşacak kadar su koyup, yumuşayana kadar haşlayıp, süzüyoruz. (Eğer vakit varsa mercimekleri akşamdan ıslatabiliriz, böylece haşlama süresi kısalır)

Tercihen teflon bir tencereye zeytinyağını ve kuskusu koyup kısık ateşte 1-2 dakika çeviriyoruz. 2 bardak sıcak su ve 1 çay kaşığı tuz ekleyip yine kısık ateşte suyunu çektiriyoruz ve altını söndürüp, ılınmasını bekliyoruz.

Haşlanmış mercimek ve suyunu çeken kuskusu karıştırma kabına alıyoruz. Üzerine doğradığımız dereotu, maydanoz, taze soğan vs.. ekleyip, limon suyu koyuyoruz. Çok az tuz serpip, karıştırıyoruz. Salatamız servise hazır!

9 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

tarifiniz ilgimi çekti.yeşilmercimeği hiç böyle denememiştim.enkısa zamanda denemek isterim.İzmir'in yaz sıcağında soğuk soğuk çok güzel gider,birde yanında bol domates soslu biber kızartmasıyla süper olacağından eminim.
bu güzel tarif için teşekkürler.
sevgilerimle
nunubella

5/22/2006 10:01:00 ÖS  
Blogger Defne dedi ki...

Saziyecigim harika bir salata olmus, ellerine saglik. Tam bana gore. Mercimegi, kuru fasulyeyi, nohutu yemeklerini pek sevmedigimden salatalarda yemeye calisiyorum. Gecen gun benim aksime bu tanelileri cok seven esim mercimek yemegi istedi, yaptim ama ben yemedim. En iyisi bir dahaki sefere kendime salatasini hazirlayayim. Tesekkurler.
Sevgiler.

5/23/2006 09:32:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Sevgili Emel, denersen sonucu yaz olur mu?

Nunubella, İzmir'in sebzeleriyle yapılan kızartmalar nasıl da güzel oluyor değilmi:) Bizde İzmir'e geldiğimizde sık sık domates soslu karışık kızartma yaparız, yanına da soğuk ayran, bol maydanozlu ve bol zeytintağlı salata.

Defne'cim, mercimekli tavsiye ederim. Kuskus salatasını daha önce nohutla da denemiştim ama mercimekli olanı daha çok beğendim. Diğeri biraz nohutlu pilav tadını anımsattı bana, pek salata gibi gelmedi.

5/23/2006 11:15:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

ellerınıze sağlık cok guzel gozukuyor denemek ıstıyorum mercımeğı suyula beraber ılave edın dıye yazmıssınız sulu olmazmı sevgılerle selma

5/23/2006 02:51:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Selma'cım, galiba yanlış okumuşsun:) mercimeği haşlayıp,süzüyoruz. Kuskusu da suyunu çektirerek pişiriyoruz. Sevgiler...

5/24/2006 08:33:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

sevgili utfak gincesi rengarenk salatan harika duruyor.. ozellikle yesil mercimekli olmasi beni pek bir zezbetti. yesil ,mercimek sofralarimizda yerini aliyor.. cok seviniyorum(bir afyonlu olarak, mercimekli bukme hayraniyimdir)mercimek hem protein acisindan zengin hem de lif acisindan dusunsenize mesala kisir ya da makarna salatasi daha cok karbonhidrat iceriyor.bu yuzden bol bol mercimekli kuskus eya mecimekli kofte...

kuskuslu olmasi daha da guzel..bayildim...ellerinize saglik

5/27/2006 01:13:00 ÖÖ  
Blogger Unknown dedi ki...

Bu salata yaz sofralarında nefis olur Şaziye..

5/27/2006 12:45:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Geçen hafta salatayı denedim. Çok beğendik:)Bloguma da koydum. Bu hafta tekrar yapıcam galiba:)) Fikir için teşekkürler,sevgiler

6/12/2006 03:34:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Geçen hafta salatayı denedim. Çok beğendik:)Bloguma da koydum. Bu hafta tekrar yapıcam galiba:)) Fikir için teşekkürler,sevgiler

6/12/2006 03:34:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa