Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Pazartesi, Nisan 17, 2006

YE#9 YÖRESEL YEMEKLER


Bu ay, yemek etkinliğimizin konusu yöresel yemekler. Saray lezzetlerinden sonra, etkinlik konusu olarak pek çoğunuz gibi benim de içimden yöresel yemekler yemekler geçmişti. Bu konunun seçildiğini duyunca çok sevindim, inşallah bu vesileyle, pek çok değişik yöreden yemekler öğreneceğiz. Harika seçimi ve evsahipliği için Olsai'ye çok teşekkürler!


İzmir Köfte

Malzemeler

Yarım kg kıyma
1-2 dilim bayat ekmek (ıslatılıp, ufalanmış)
1 yumurta
1 orta boy soğan (rendelenmiş)
Karabiber, kimyon, tuz
2-3 orta boy patates
1 yemek kaşığı salça
2 su bardağı sıcak su

Yapılışı


Patatesleri kalınca doğrayıp, yağda kızartın. Kıyma, ekmek, yumurta, soğan ve baharatlarla köfteyi yoğurup, 1 saat kadar buzdolabında dinlendirin. Parmak şeklinde yuvarlayıp, kızgın yağda 2-3 dakika, hafifçe kızartın.
Salçayı 1 yemek kaşığı sıvıyağ ile tencereye koyun ve orta ateşte biraz çevirip, sıcak su ekleyerek sulandırın. Patates ve köfteleri salçalı suya koyup, 5-10 dakika pişirin.


Cevizli İncir Tatlısı

Malzemeler

20 tane kuru incir
1 avuç ceviz içi (dövülmemiş)
1 çay bardağı toz şeker
1,5 çay bardağı su

Yapılışı

İncirleri ılık suda yarım saat kadar bekletip, yumuşatın. Sap kısımlarını kesip, içini ceviz ile dodurun ve kapaklı bir tavaya dizin. Üzerine şekeri serpin, suyu da ekleyin. En kısık ocakta, incirler iyice yumuşayıp, şekeri de koyulaşana kadar (yaklaşık 20-25 dakika) pişirin. (Dibi yanabilir, bu yüzden çok kısık ateşte pişmeli)


Fava

Biz favayı, eşimin Girit'li olan anneannesinden öğrendiğimiz şekliyle yapıp, yiyoruz.( ılık olarak, patates püresi kıvamında, üzerine bol zeytinyağı dökerek ve ekmek banarak) İstenirse servis tabağına dökülüp, üzeri düzeltilir ve buzdolabında dinlendirilip, dilim dilim kesilerek yenebilir.

Malzemeler

1 su bardağı kabuğu ayrılmış kuru bakla
2 su bardağı su
1 küçükboy kuru soğan
1 çay kaşığı tuz
Zeytinyağı

Yapılışı

Bakla yıkanıp, düdüklü tencereye konur. Soğan da birkaç parçaya bölünür ve tencereye konur. Üzerine tuz ve su ekleyip 20-25 dakika pişirilir. (normal tencerede su miktarı arttırılmalı ve yumuşayana kadar pişirilmelidir) Tel süzgeçten geçirilerek püre haline getirilir. Servis tabağına koyup, üzerine bolca zeytintağı gezdirilir.

13 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

yine herzamanki gibi harikasınız ellerinize sağlık...sevgilerimle.
ONLARuyurken

4/17/2006 04:03:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

izmir kofte harika duruyor... ellerinize saglik..

cevizli incir dolmasida bizim evde yapilirdi... alternatif olarak bir de muhallebili doldurulurdu. harika bir lezzet ellerinize saglik..

fava adini duydugum, nasil yapildigini bilmedigim bir meze? cesidi.. insallah evde denicem..

ellerinize saglik.

4/17/2006 05:03:00 ÖS  
Blogger Defne dedi ki...

Hepsi harika gorunuyor, ellerine saglik. Ben bu yoresel yemek tariflerinin arasinda kendimi kaybettim bugun.
Sevgiyle...

4/17/2006 11:23:00 ÖS  
Blogger Hatice Betul dedi ki...

ellerinize saglik,cok leziz gorunuyorlar.favayi merka ettim,bende denicem

4/17/2006 11:48:00 ÖS  
Blogger Aslı Altan Altundal dedi ki...

Fava tarifi özellikle benim için çok iyi oldu , teşekkürler, ellerine sağlık Şaziye...

4/18/2006 01:50:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Sevgili arkadaşlar, ziyaretleriniz ve yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Sevgiler...

4/18/2006 10:18:00 ÖÖ  
Blogger Tijen dedi ki...

sevgili şaziye,
bu akşam hangi siteye gitsem birbirinden güzel yemekler görüyorum. ne hos!
ellerine saglik.
tijen

4/19/2006 10:52:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Teşekkürler Tijen hn, ben pek orjinal tarifler deneyemedim, yaptıklarım herkesin bildiği şeyler,ama genel olarak etkinliğe katılan arkadaşlar çok değişik yöresel tatlar sergilemişler, gerçekten çok hoş oldu bu yöresel yemekler etkinliği.

4/20/2006 07:13:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

İzmir'de, Karşıyaka'da Giritli'ler çoktur. Favayı biz de Girit'li bir komşumuzdan öğrenmiştik, biraz görüntüsü değişik bir şekilde. Biz sıcakken yemek tabağına döküyoruz. Buzdolabında soğuduktan sonra baklava dilimi şeklinde kesip üzerine zeytinyağ, limon gezdiriyoruz. (Yapmayanlar için söyleyeyim: Kalıp gibi oluyor zaten donunca.)
Meliha

4/20/2006 06:06:00 ÖS  
Blogger Pitircik dedi ki...

Saziye, yemekler harika gozukuyor! Ellerine saglik:)

4/21/2006 08:03:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

bir izmirli olup istanbulda büyüdüm kendi lezzetimi sizin sayenizde öğreniyorum teşekkürler

9/04/2006 04:06:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Anonymous, ben eş durumundan İzmir'liyim:) Ama Ege yemeklerine çok çabuk alıştım ve sevdim. Zeytinyağlıları, sebzeleri ve otlarıyla mutfağım tam bir ege mutfağı şimdi.

9/04/2006 04:48:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

şaziye hanım izmir köfteyi denedim çok güzel oldu teşekkürler

10/03/2006 02:27:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa