Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Cuma, Nisan 28, 2006

KEREVİZ SALATASI


Kereviz mevsimi geçmek üzere ama ben yine de bu tarifi yazmadan edemedim. Bu salatayı ilk kez Ayşin'de yediğimde içinde kereviz olduğunu anlamakta zorlanmıştım. İçindeki mayonez ve ceviz hem kereviz kokusunu hissettirmiyor, hem de çok hoş bir lezzet katıyor. Kereviz sevmeyenlerin bile rahatlıkla yiyebileceği bir salata.

Malzemeler

2 orta boy kereviz
1 limon suyu
3 yemek kaşığı yoğurt(katı olacak)
3 yemek kaşığı mayonez
Yarım su bardağı çekilmiş ceviz
1-2 diş sarımsak
1 çay kaşığı tuz

Yapılışı

Kerevizleri hızlı bir şekilde rendeleyip bir kaba alalım. Kararmaması için üzerine hemen limon suyunu ve tuzu ekleyip, biraz ovalıyalım. Elimizle suyunu sıkarak başka bir kaba alalım ve üzerine yoğurt, mayonez, ezilmiş sarımsak ve ceviz ilave edip, karıştıralım. (yoğurt, mayonez ve ceviz miktarları isteğe göre ayarlanabilir)

6 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Benimde cok severek yaptigim bir salata bu (sadece misafir geldigi zaman cünkü ne esim ne kizim seviyor kerevizi :)) )
Ellerinize saglik sunum harika olmus.
Resim her zamana oldugu gibi cok canli görünüyor.
Viyana dan Sevgiler...

4/28/2006 12:52:00 ÖS  
Blogger Pitircik dedi ki...

Merhaba Saziye,
Ben de kereviz salatasini cok severim. Mayonez koymadan denemistim o da cok guzel olmustu. Gercekten pratik bir tarif, acil durumlarda imdata kosuyor:)
Ellerine saglik.

4/28/2006 09:51:00 ÖS  
Blogger Defne dedi ki...

Turkiye'deyken yapardim ben de mevsiminde. Cok guzel gorunuyor, ellerine saglik.
Sevgiyle..

4/29/2006 02:08:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık kereviz salatasına bayılırım.cevizlerle çok şık görünüyor.sunumunuz mükemmel.
sevgilerimle
nunubella

4/30/2006 10:28:00 ÖÖ  
Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili Şaziye,
Ben de çok sık yaparım bu salatayı. Bir de benzer malzemelerle kabak salatası yapıyorum. Sadece kabağı çiğden rendeleyip biraz un ilavesiyle bulamaç kıvamına gelene kadar teflonda çevirip mayonezini, yoğurdunu sarımsak ve dereotunu koyuyorum. Nefis oluyor.
Ellerine sağlık. Sevgiler, Pınar

5/01/2006 04:40:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Arkadaşlar, güzel yorumlarınız için çok teşekkürler:) Kerevizler bitmeden bu hafta birkez daha yapacaktım bu salatadan, ama maalesef pazarda kereviz bulamadık, seneye inşallah.

Pınar'cım kabak salatasını söylediğin iyi oldu, yaz mevsiminde bol bol onu yaparız artık, teşekkürler.

5/01/2006 05:24:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa