Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Pazartesi, Mart 06, 2006

HAFTASONU

Akrabalarımızdan epeyce uzak bir şehirde yaşadığımız için, pazar kahvaltılarımız dört kişilik çekirdek ailemizle, sessiz sedasız yenir. Kahvaltıdan sonra pazara, alışverişe falan gidilir, hava güzelse açık havada bir yerlere çocuklarla gezmeye gideriz.

Geçen hafta Hatice'nin aileboyu haftasonu kahvaltısını okuyunca, masaya dizilmiş yiyecekleri, tabakları görünce, o masada yemek yiyen, sohbet eden, birbirine ekmeği, tuzu uzatan insanların sıcak görüntüsü canlandı gözümde. Ve böyle kalabalık sofralara ancak düğünlerde, bayramlarda oturabildiğimi düşündüm, akrabalarıyla aynı şehirde yaşayanlara imrendim.

Bu hissiyatım duaların kabul saatine denk geldi herhalde, haftasonuna doğru, sürpriz bir ziyaretle eşimin ailesi geldi bize. Pazar sabahı da halam ve halamın oğlu ve kızı, eşleriyle birlikte kahvaltıya geldiler. Bizim de, çocuklarında keyfine diyecek yoktu, kahvaltı edildi, çaylar içildi. Eşim sabah kalktığı gibi kamerayı çıkardı, çocukların muzipliklerini kaydetti. Kahvaltı için yaptığım ekmekler halamın çok hoşuna gitti. Ispanaklı-peynirli börek ve kakaolu fındıklı kek te beğenildi. Halam şekeri yükselecek diye korktu ama dayanamayıp elmalı kurabiyeden de bir tane yedi.

Büyüklerin yanında, fotoğraf makinasını alıp masayı fotoğraflamaya çekindim biraz, onlar masaya oturmadan önce ve mutfakta kaçamak birkaç kare çektim, onlarda pek iyi çıkmadı. Olsun, akrabalarla geçirilen güzel bir haftasonu, çocukların şirinlikleri, gezmeye çıktığımızda güzel sanatlar mezunu ve ailemizin ressamı olan hala kızı Nihal'le, gelinimiz Yasemin ve benim Ulus pazarına gitmeyi seçmemiz ve beylerin, bizi pazara bıraktıktan sonra gemi müzesine gidip, ''siz pazarda gezerken biz müzeye gittik, naber'' diye bizi şaşırtmaları, güzel anılar olarak hafızalarımızda ve kameramızda kaldı. Umarım en kısa zamanda tekrar görüşebiliriz.

10 Yorum:

Blogger Nezaket dedi ki...

Bizde ailemizden ve akrabalarimizdan uzakta yasiyoruz ve her pazatesi Hatice'nin (Portakal Agaci) sayfasini gordukten sonra iyice depresiyor dertlerim...Guzel bir hafta sonu gecirmis olmaniza cok sevindim. Darisi butun ayri olanlarin basina..

3/06/2006 05:46:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba Saziye
Güzel bir haftasonu gecirdigine cok sevindim.Bende cok severim kalabalik bir kahvalti sofrasinda oturmayi....
Elmali kurabiyeler cok harika görünüyor bende cok severim zaten.Lütfen tarifini verirmisin..
Sevgiler

3/06/2006 06:09:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Güzel günler bir kaç günde olsa bizleri mutlu etmeye yetiyor.Hasretler özlemler kavuşmalar olunca hemen unutuluyor.Güzel günleriniz daim olsun.















,

3/06/2006 08:18:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Arkadaşlar, yorumlarınız için teşekkürler, en kısa zamanda, sevdiklerinizle bereketli sofralarda buluşmanızı dilerim.

3/06/2006 10:55:00 ÖS  
Blogger DAMLA dedi ki...

Hatice'nin o kahvaltı sofrasını okuduğumda bende aynı şeyleri düşünmüştüm sevgili Şaziye...
Biz de İstanbul'da, sevdiklerimizden uzakta yaşıyoruz.
Bu arada laf aramızda aileleriyle aynı şehirde yaşayanları da hep kıskanmışımdır!!...
Neyse senin dileklerin gibi benimkiler de bu haftasonu gerçekleşecek. Hem annem (Samsun'dan) hem de dayım ve yengem (Çeşme'den) bize geliyorlar :))

3/07/2006 11:23:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Yorumları okuyunca kendimi kötü hissettim. Bizim bu günlere, ablamdan ve teyzemden yıllarca ayrı kalarak geldiğimizi bilmeniz umarım sizlere de umut kaynağı olur...

3/07/2006 06:07:00 ÖS  
Blogger Meltem Sozer dedi ki...

Bizim iki yıldır ne ailelerimizi gördüğümüz var ne bir çekirdek ailemiz. İki kişi yaşayıp gidiyoruz. Ama iyiki bize sofralarınızı açıyorsunuz paylaşmasanız daha çok yanlız hissederdim.

3/08/2006 05:15:00 ÖÖ  
Blogger Safran dedi ki...

Merhaba Şaziye, gerçekten çok hoş bir sofra :)Elinize sağlık, bu vesile ile dünya kadınlar gününüzü kutlarım, sevgiler...

Safran

3/08/2006 08:48:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Sevgili Şaziye birbirine inanılmaz bağlı 4 kız kardeşiz ama ne yazıkki hepimiz ayrı şehirlerde(hatta birisi yurtdışında) yaşıyoruz.Hatice'nin kahvaltı masasını görünce yaşadıkları coşkuyu hissettim adeta.Umarım onlar gibi bizlerde bir gün aynı şehirde yaşamaya başlarız. Sevgiler...

3/11/2006 05:18:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Hos bir siteniz var.ilk defa yorum yapiyorum.Fakat bir cok tarifinizi deneme firsatim oldu.Israrla katmer pogacayi,cokokremli toplari,ve dun gece yaptigim elmali kurabiyeleri....
Gercektensuperrrrr oldular.Ellerine saglik,Gunde bir kac defa siteni ziyaret ediyorum.cokta keyif aliyorum.Cok tesekkur ederim...

3/21/2006 02:40:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa