Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Cumartesi, Ocak 28, 2006

MUTFAĞIM

Zeytin Ağacı'ndan sevgili Aslı beni mutfağımı anlatmam için ebelemişti, işte fotoğraflarla mutfağım konusundaki soru ve cevaplar:




















1-Mutfağınızın bir fotoğrafını bize gösterir ve kişiliğinizi yansıtan yönünü bize anlatır mısınız?

Kişiliğimi yansıtan bir yönü varmı bilmiyorum ama sade, pratik ve kullanışlı bir mutfağım var. Mutfak benim için sadece yemek yaptığım bir mekan değildir, kahve içmeye, sohbet etmeye uğrayan arkadaşlarımı da çoğu zaman mutfakta ağırlarım.
Mutfakta çalışırken yanımda benimle sohbet eden birileri olunca çok zevkle iş yaparım ve yorulduğumu hissetmem.

2- Bir dolabınızı açın (istediğinizi) , fotoğrafını çekin ve bize ne gördüğünüzü anlatın.


Makarna, bakliyat vs... malzemeleri bu ve bunun altındaki kiler çekmecelerinde muhafaza ediyorum.
Küçük paketlerdeki maya, kabartma tozu gibi malzemeleri de tabak rafının altındaki küçük çekmecelere koyuyorum.







3- En gözde elektrikli mutfak aletinizi bize tanıtır mısınız?

Çay makinesi en sık kullandığım elektrikli alet, hem çay demlemek için, hem de acil sıcak su ihtiyacını karşılamak için. İkinci sırada ise -bir mutfak aleti olmasa da- mini elektrikli süpürge var, her yemekten sonra bizim ufaklıkların masanın altına döktüğü kırıntıları süpürmek gerekiyor.

4- En sevdiğiniz ve her zaman elinizin altında olan malzemeleri bizimle paylaşır mısınız?

Evde ekmek yapmaya başladığımdan beri en sevdiğim ve sık kullandığım malzeme un! Zeytinyağı, tereyağı ve ayçiçekyağı her zaman elimin altında. Özellikle kışın çok kullandığım malzemelerden bir diğeri tarhana.

5- En beğenerek kullandığınız mutfak aletinizden bahseder misiniz?

Tost makinasını, mikseri ve ekmek makinasını çok severek kullanıyorum.

Mutfakta birkaç saksı çiçeğim de var, yazın hallerinden çok memnundular, ama kışın evin havası o kadar nemsiz oluyor ki, sararıp soluyorlar :(

Alışveriş fişlerini koyduğum seramik çilek, ahşap boyama kursunda yapmıştım.

9 Yorum:

Blogger Sudiş dedi ki...

Mutlu oluyorum ben böyle çocuklarımı mutfaklarda görünce, temiz ve düzenli bir mutfak ayrıca, maşallah, ellerine sağlık :)

1/30/2006 11:29:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Sevgili Aliye, ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkür ederim. Mutfağımdaki unlar fotoğrafta görünenlerden ibaret değil, yeni çıkan karışımları da aldım, ama abartmayayım diye fotoğraf çekerken hepsini koymadım:))

1/30/2006 11:59:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Sevgili şaziye, bir şey soracağım mutfağın sonradan balkonla birleştirilmiş bir mutfak mı? merak ettim.
Çok şirin ve kendine özgü , düzenli bir mutfak.
Sevgilerle...

1/30/2006 01:51:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Evet, mutfak küçük geldiği için balkonla birleştirdik. Mutfakla balkonun yer seramikleri uyumsuz olduğundan balkon kısmını ahşap kaplatıp yemek bölümü yaptık.

1/30/2006 03:37:00 ÖS  
Blogger Aslı Altan Altundal dedi ki...

Şaziye mutfağın çok renkli, temiz düzenli,seramik çileğini de çok sevdim.Keyifle çalışılabilecek bir mekan. Paylaştığın için teşekkür ederim. Sevgilerimle...

1/30/2006 07:34:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Çok teşekkür ederim Aslı :)

1/31/2006 11:08:00 ÖÖ  
Blogger Sudiş dedi ki...

Sevgili Şaziye, abartmasan da olur, ben mutfağına övgüler dizecekken çocuklarımı görünce lafı nerelere getirmişim :D, Böyle mutfakları çok seviyorum, yaşadığı, içinde emeğin olduğu, yemekte bir şeylerin paylaşıldığı, sohbet muhabbet olduğu besbelli sanki, reklamlarda dergi aralarında görüdğüm buzdolabı gibi soğuk mutfakları sevemiyorum bir türlü nedense...

2/02/2006 10:10:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Güzel sözlerin için çok teşekkürler Aliye, teknolojinin her nimeti gibi internette iyi işlere kullanılınca ne güzel birşey değil mi? Hiç görmediğim, ama her gün görüştüğüm arkadaşlarım oldu internet ve bu blog sayesinde. Birbirimizin mutfaklarına bile misafir olduk sayılır:)
Mesela, elime her un paketi alışımda sen aklıma geliyorsun artık, gülümsüyorum.

2/02/2006 11:14:00 ÖÖ  
Blogger Melek* dedi ki...

Merhaba mutfağınız çok güzel merakımı bağışlayın bende Gölcük'ten olduğum için soruyorum sitede Maşukiyeli olduğunuz yazıyor bildiğim kadarıyla orası bir köy bu mutfak bir köy mutfağımı onu öğlenmek istedim ..yorumda yazdıkları gibi çok temiz ve düzenli bir mutfağınız var.. mutfağınızda daha nice güzel yemekler yapmanız dileklerimle...

10/04/2007 01:21:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa