Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Salı, Ocak 17, 2006

AYVA YE

Ayvayı kullanma alanım tatlı ve reçelle sınırlı olduğu için, bunların dışında bir tarif için epey düşündüm, ve kurabiye yapmaya karar verdim, ama reçelden de vazgeçemeyince ikisinide yaptım.
Etkinliğe katılan tariflerin tümüne sevgili Nurdan'ın sayfasından ulaşabilirsiniz.




AYVA DOLGULU KURABİYE

Malzemeler
Hamuru için;
100 gr tereyağ (eritilmiş)
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta
2 yemek kaşığı yoğurt
1 paket kabartma tozu
2 çay bardağı nişasta
1,5 çay bardağı pudra şekeri
2 su bardağı un

İçi; 2 orta boy ayva
3 yemek kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı tarçın

Yapılışı
Un, nişasta, pudra şekeri ve kabartma tozunu, bir kapta karıştırıyoruz. Üzerine diğer malzemeleri koyup ele yapışmayacak bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz. (Gerekirse fazladan un ilave edebiliriz.)
Ayvaları soyup, rendeliyoruz. Şekeri ekleyip, kısık ateşte 15-20 dakika pişiriyoruz. Soğuduktan sonra tarçın ekliyoruz.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp, elimizde inceltiyoruz. Ortasına ayvalı harçtan doldurup, dikkatlice kapatıyoruz. Fırın kağıdı serilmiş veya unlanmış tepsiye dizip, 175 derece ısıtılmış fırında fazla pembeleştirmeden pişiriyoruz. Çıkarınca üzerine pudra şekeri eleyerek servis ediyoruz.



AYVA REÇELİ

Malzemeler
1 kg ayva
1 kg tozşeker
2 yemek kaşığı limon suyu
3,5 su bardağı su

Yapılışı
Tencereye 3,5 bardak suyu koyalım. Ayvaları soyup, küçük küçük doğrayalım ve suyun içine atalım. Orta ateşte 10 dakika pişirelim. Şekeri ilave edip, kısık ateşte ayvalar rengini alana kadar, 40-50 dakika pişirelim. İndirmeden önce limon suyunu ekleyip, altını söndürelim. İyice soğuduktan sonra kuru bir kavonaza boşaltabiliriz.

3 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Şaziye hanım merhaba, sitenizle bugün tanıştım ve tariflerinizin hepsini inceledim, çok güzel tarifler ve bir çoğunu kopyaladım. Ayvalı kurabiyeniz ve reçeliniz çok güzel görünüyor en kısa zamanda denemek istiyorum, ellerinize sağlık.
Sevgiler

1/18/2006 08:24:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Merhaba Songül Hanım, ziyeretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Reçel gerçekten güzel oldu, ayvalı kurabiye biraz elmalı versiyona benzedi, ama ağızda dağılan hoş bir kurabiye oldu. Umarım yapınca tadını da beğenirsiniz. Sevgiler...

1/18/2006 10:43:00 ÖÖ  
Anonymous yuksel dedi ki...

slm saziye hanim tarifleriniz cok harikaymis cok begendim ellerinize saglik yaptim afiyetle yiyoruz tskler

10/01/2011 03:44:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa