Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Perşembe, Aralık 29, 2005

HAZIR GIDALARDAKİ KATKILAR

Yaşam şartlarının getirdiği hız, yeme alışkanlıklarımıza da yansıdı malumunuz. Pek çok kişi evde kahvaltı bile yapmıyor. Ya pastanelerden alınan, içinde nasıl yağlar kullanıldığı bilinmeyen poğaçaları ya da ambalajlı ve hijyenik görünen, fakat içinde bir sürü koruyucu, tat verici, kıvam arttırıcı vs... katkılar olan hazır kek ve bisküvileri kahvaltı niyetine atıştırıyor. Alışveriş yaparken, çekici ambalajlar içinde raflara dizilen işlenmiş gıdalara ister istemez elimiz uzanıyor. Biz yetişkinler bu konuda biraz daha dikkatli ve seçici davranabiliyoruz, ya çocuklarımız? Bizim yanımızdayken kısmen kontrol edebiliyoruz, aldıkları, yedikleri şeyleri. Ya biz yanlarında değilken? Okul kantinlerinden canlarının isteğini alıp yiyorlar maalesef.

Bu düşünceler, bir köye yerleşip tertemiz doğada kendi yetiştirdiğim ürünleri kullanarak yaşama arzumu depreştirse de bu şimdilik mümkün görünmüyor. Bu yüzden varolan şartlar içinde en iyisini yapmaya çalışmak kalıyor geriye.( Mesela evden beş-on dakika erken çıkıp kahvaltıyı dışarıdan aldığımız birşeylerle yapmak yerine kekik ve pulbiber serpilmiş biraz zeytinyağı, ekmek ve bir dilim peynir güne çok daha sağlıklı başlamak için bir seçenek olabilir. Ya da ekmeğin arasına sıkıştırılmış peynir ve domates veya bir dilim kek ve bir bardak süt....)

Hazır gıda tüketmenin kaçınılmaz olduğu zamanlarda da, kullanılan katkı maddelerinin içeriklerini ve etkilerini araştırıp en zararsız olanı seçmek çok önemli. Kendimizi ve ailemizi korumak için bu konuya vakit ayırmak gerekiyor. (Gıda raporu benim bu konuda çok istifade ettiğim bir site. )

Bu konuda önerisi olan arkadaşlar paylaşırlarsa birbirimize faydalı olacağımızı umuyorum. Hepimize sağlıklı günler...

2 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

iyi gunler sitenizi yeni gordum
cok begendim
ben faransada yasadigim icin bu hazir gida maddelerinden elimden geldigi kadar kullanmamaya calisiyorum
ama malesef yinede elimizde olmadan yiyoruz
hele bu yurt disinda domuzun her seyini her yere katiyorlarnasil kendimizi koruyacagiz bilmiyorum bana bilgi verirseniz cok sevinirim hayirli gunler

2/16/2006 11:36:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

İnanın yardımcı olabilmeyi çok isterdim, ama yurtdışında hiç yaşamadığım için şartları tam olarak bilemiyorum. Müslümanların yaşadığı yabancı ülkelerde helal etiketli ürünler satıldığını duymuştum, en azından vejeteryanlar için üretilenler tercih edilebilir. Mümkün olduğunca yiyeceklerin içeriğine dikkat edip, iyice araştırdıktan sonra satın almak lazım. Sizin işiniz zor gerçekten, Allah kolaylık versin. Selam ve sevgilerimle.

2/16/2006 04:05:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa