Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Cuma, Aralık 09, 2005

EV EKMEĞİ


Aylar önce ekmek makinası almaya niyetlenmiş, ama daha önce heveslenip aldığım, sonrada pek verimli kullanmadığım eşyaları düşününce vazgeçmiştim. Önceki gün nihayet dayanamayıp aldım. Ve daha önce niye almamışım diye hayıflandım. Hem lezzetli ve güzel görünümlü ekmekler yapıyor, hem de evde ekmek yapmanın keyfini zahmetsizce yaşatıyor.

Malzemeler
1 kap ılık su+süt karışımı (makinanın ölçü kabı yaklaşık 1 su bardağına denk)
2,5 kap un
1 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı şeker
1 çay kaşığı kurumaya veya 2 kesme şeker kadar yaşmaya
2 çay kaşığı sıvıyağ
Yapılışı
Ilık su+süt karışımını yoğurma kabına koyup, üzerine mayayı koyun ve 10 dakika kadar kabartın. (Makinanın tarif kitapçığında instant maya tavsiye ediliyor, ama ben hamurişlerinde yaşmaya kullanmayı tercih ederim.) Maya kabarınca üzerine un, tuz, şeker ve sıvıyağı ekleyin.Yoğurma kabını makinaya koyun. 1 temel ekmek ayarında yoğurma ve pişirme işlemini yapın. Elinizi hamura bile sürmeden 3 saat sonra sıcacık ekmeğiniz hazır.

5 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Marka söylemek yanlışmı olur bilmiyorum, ama size yardımı olacaksa, sinbo aldım :))

12/11/2005 09:45:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Bende şu aralar Sinbo ekmek yapma makinası almak istiyorum. Fakat elektrik tüketimine kafayı takmış durumdayım.Acaba bu konuda bir bilginiz varmı.Teşekkürler.Zeynep

12/14/2005 10:55:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba Zeynep,
Elektrik tüketimi konusunda kesin bir bilgim yok, ben alalı daha 1 hafta olduğu için fatura ne kadar yükselecek bilemiyorum. Elektrikli aletlerde tüketimi saptamak için eşim watt'ına bakar. Ben de şimdi baktım, ekmek makinası 600 watt, evdeki herhangi bir elektrikli alete bakıp kıyaslayabilirsin. Watt değerleri aletlerin altında yazar genellikle. (mesela; benim ütüm 1600 watt)
Umarım yardımcı olabilmişimdir. Sevgiler...

12/14/2005 04:21:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

şaziye hanım merhaba tarihlere bakıyorum hep eski artık yokmusunuz

9/03/2006 01:50:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Selam
Ekmek makinesı ile yaptığımız ekmekler 2-3 gün sonra nemlenmeye başlıyor nedenini bulamadık .Acaba kullandığımız un mu maya mı seçtiğimiz pişirme proğramıylamı ilgili?
Makineden çıktığında nefis bir lezzet pişme kıvamı normal oluyor
Cevabınız için şimdiden teşekkürler

5/24/2007 11:19:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa